Etichete

,

Imi place mult cum suna cuvantul asta: ratatouille. Sunt sigura ca a fost inventata de cineva cu multa pasiune pentru mancare. De mult timp e printre retetele „must try before you die”. Asa s-a intamplat ca saptamana trecuta, m-am trezit cu gandul la ea.

Pana sa ma apuc de treaba, am crezut ca a face ratatouille este ceva foarte complicat si de durata. Dar s-a dovedit ca este doar consumator de timp si deloc complicat, iar rezultatul este foarte aratos si delicios.  Sosul face toata magia.

Iata ingredientele folosite de mine:

  • 5 rosii
  • 2 dovlecei (sau 1 dovlecel si 1 zuchini)
  • 1 vinete
  • 1 ardei (de obicei se pune ardei rosu/kapia, dar eu am avut doar ardei verde acasa)
  • 1 ceapa
  • 2 cm ghimbir proaspat
  • 2 catei de usturoi
  • 3/4 cana sos de rosii
  • 1/2 lingurita cimbrisor
  • 1/2 lingurita fulgi de chili
  • 1/2 lingurita salvie
  • 4 linguri ulei de masline
  • 1 lingura otet balsamic
  • sare, piper

Se pune apa la fiert intr-o cana. Cand a dat in clocot punem rosiile in apa, stingem focul si le lasam 1 minut in apa, astfel se decojesc foarte usor.

Ceapa se toaca marunt, usturoiul se zdorebeste. Se calesc in 2-3 linguri de ulei de masline impreuna cu ardeiul tocat si ghimbirul proaspat razuit. Puteti adauga cativa fulgi de chili dupa gust. Cand ceapa a devenit translucida se adauga rosiile decojite si tocate si lasam totul la foc mic cateva minute. La sfarsit adaugam sosul de rosii si potrivim de sare si piper.

Ungem un vas cu putin ulei si punem sosul astfel incat sa acopere toata suprafata vasului 1cm grosime. Peste sos asezam alternativ feliile de legume astfel incat sa nu ramana spatii libere intre ele.

Pregatim o vinegreta din 2 linguri de ulei si 1 lingura otet balsamic in care adaugam 1 lingurita salvie uscata sau proaspata tocata fin. Stropim compozitia cu ea. Presaram totul cu sare si piper.

Preincalzim cuptorul. Eu am folosit un vas de yena cu capac, si am copt-o 30 de minute la foc mare cu capac si 20 minute la foc mic fara capac. Daca nu aveti vas cu capac, atunci trebuie acoperita cu folie. E gata cand legumele s-au inmuiat si s-au rumenit putin.  Noi am mancat-o cu cartofi noi, fierti, stropiti cu ulei de masline si cu muuult patrunjel.

Daca aveti nevoie de mai multa inspiratie, va recomand sa va uitati si la desenul cu acelasi titlu, sunt sigura ca Remy va va cuceri. 😀

Zile senine,

Hajni

